Predikant Predikant

Ik heb ‘een late roeping’ of misschien mooier: ‘Ik gaf laat antwoord’.
Op 19 april 2015 ben ik bevestigd als predikant en in dezelfde eredienst heb ik intrede gedaan in 'De Goede Herder' in Valkenburg ZH. Deze Gereformeerde Kerk in de Protestantse Kerk in Nederland is dus de eerste gemeente, waarin ik mag dienen: voorganger, herder, leraar en gemeentelid zijn.

In oktober 2006 kreeg ik tijdens de eredienst in de Opstandingskerk in Voorburg de ingeving om dominee te willen worden. Bij de eerstvolgende gelegenheid ben ik aan de Universiteit Leiden Godgeleerdheid gaan studeren en in april 2014 heb ik aan de Protestantse Theologische Universiteit in Amsterdam mijn Master Gemeentepredikant gehaald. Ik heb ruim 27 jaar voor de rijksoverheid gewerkt bij diverse ministeries. Na mijn afstuderen ben ik op tijdelijke basis ‘Bijstand in pastoraat’ geworden in Den Haag ZuidWest. In 1988 ben ik getrouwd met Rolf Voormolen en we hebben een dochter Machteld en een zoon Reinout.